Η μελέτη αφορά το σχεδιασμό ενός αρχιτεκτονικού πιλοτικού μοντέλου για νέα αλυσίδα αναψυκτηρίων. Ο χώρος κατέχει εξέχοντα ρόλο στην επικοινωνία ενός brand με τους πελάτες του. Ο σχεδιασμός της εταιρικής ταυτότητας συμπεριλαμβάνει τόσο τον αρχιτεκτονικό όσο και τον γραφιστικό σχεδιασμό στοχεύοντας στην ενδυνάμωση, την αναγνωρισιμότητα και τη διασύνδεση του χρήστη με την παρεχόμενη υπηρεσία ή προϊόν.
Κατά το σχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας,τέθηκαν αφ’ ενός οι προϋποθέσεις των καταστημάτων στέγασης και αφ’ ετέρου οι στόχοι του εγχειρήματος. Σε «ιδανικό» κατάστημα συγκεκριμένου εμβαδού, όψης και αναλογιών και με κριτήρια την αναγνωρισιμότητα, την προβολή προϊόντων και λειτουργιών ανά προτεραιότητα, την προσαρμοστικότητα, την εύκολη και γρήγορη επανάληψη και τον μεσαίου ύψους προϋπολογισμό, σχεδιάστηκε το πιλοτικό κατάστημα. Μία ποικιλία αρχιτεκτονικών στοιχείων συνθέτουν την εταιρική ταυτότητα, που ενώ δεν απαιτείται να εφαρμόζονται κατά σύνολο σε κάθε ένα από τα καταστήματα, προβλέπεται διαρκώς να κυριαρχούν.
Στην χάραξη της κάτοψης επιλέχθηκε η διαγώνια πορεία κατά μήκος του καταστήματος, που ευνοεί τη διάσπαση της συνεχούς και συνήθους «απαρίθμησης» προϊόντων και λειτουργιών, την ταυτόχρονη αλλά ιεραρχημένη προβολή των δύο ανεξάρτητων λειτουργιώνκαφέ – φαγητού, τον μικρότερο συνωστισμό και τέλος την εξασφάλιση τόσο της αμεσότητας με το δρόμο και της εισχώρησης στο εσωτερικό όσο και την οπτική επαφή με το σύνολο των προϊόντων. Σημαίνεται καθ’ όλο το μήκος της από επιμήκη ξύλινα στοιχεία ορθογωνικής διατομής στο δάπεδο (εγκιβωτισμένα), την οροφή (αιωρούμενα σε διαφορετικά ύψη) αλλά και τον τερματικό τοίχο σε διάφορα πάχη, συμβολίζοντας την διαρκή κατά μήκος ροή.
Στην είσοδο, μετά από εσοχή ως προς την όψη που λειτουργεί ως στοιχείο έκπληξης δημιουργείται ένας ξύλινος κύβος, που περιβάλλει την κυρίαρχη λειτουργία του καταστήματος -τον καφέ. Αυτό το ισχυρό, θερμό στοιχείο εντυπωσιάζει και προσελκύει τον περαστικό δημιουργώντας μια φιλική ατμόσφαιρα αλλά και μία αίσθηση πολυτέλειας που συνήθως λείπει σε ανάλογα καταστήματα. Παρ’οτι εντυπωσιακός, ο ξύλινος κύβος περιορίζεται θεμιτά σε συγκεκριμένη έκταση. Έχει αναμφισβήτητα σχεδιαστική αλλά και κατασκευαστική διαχρονικότητα και αποτελεί βασικό στοιχείο της εταιρικήςταυτότητας. Σ’ αυτόν ανήκει το μπαρ του καφέ, με ισοβαρείς όψεις επί του δρόμουκαι επί της διαγώνιας πορείας,υποδεικνύοντας μια διάθεση στροφής προς το εσωτερικό.
Oχώρος υπερυψώνεται, σε σχέση με το επίπεδο του δρόμου, στοχεύοντας στην περαιτέρω προβολή και ανάδειξη του. Δύο ισχυροί, κατακόρυφοι τοίχοι ο καθένας με διαφορετική σημασία κυριαρχουν στο χώρο Εκείνος που είναι διαρκώς απέναντι από τον πελάτη (η πλάτη δηλαδή του χώρουπαρασκευής και πώλησης) έχει ήδη μπροστά του πράγματα που συμβαίνουν. Ωστόσο απαιτείται επιπλέον οπτική ποικιλία, για να διασκεδάζουν και απασχολούν τον επισκεπτη κατά τη διάρκεια της αναμονής, κατι που επιτυγχανεται με επιλεγμένα γραφιστικά στοιχεία στον τοίχο.Οεπιμήκηςτοίχος πάνω από τον πάγκοφαγητού-αναμονής προορίζεται να επικοινωνήσει ένα και μόνο μήνυμα στον επισκέπτη, μια δυνατήέκφραση με ανάγλυφα μεγάλα γράμματα που θα χαρακτηρίζει το χώρο και θα συνοδεύει τηνταυτότητατουbrand.
Ως υλικά κατασκευής χρησιμοποιούνται το ξύλο, το μέταλλο σε μορφή λαμαρίνας ή μεταλλικών δοκίδων, το γυαλί, και η ανοιχτόχρωμη πατητή τσιμεντοκονία, υλικά διαχρονικά, που εντείνουν την φιλική-ζεστή ατμόσφαιρα αλλά και την αίσθηση της πολυτέλειας.